2010-01-04

here it comes!

I'd like to thank everyone for all the tips I got for this 00-list. many good ones, some bad ones...


So to the moment we've all have been waiting for.

Anders list of the the best albums released in the 00 decade:

NR 10: Bob Hund- Stenålder kan börja (2001)

NR 9: Hot Hot Heat - Elevator (2005)

NR 8: Kings Of Leon - Only By The Night (2008)

NR 7: Arctic Monkeys - What Ever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)

NR 6: The Strokes - Is This It (2001)

NR 5: Glasvegas - Glasvegas (2008)

NR 4: Razorlight - Razorlight (2006)

NR 3: Kent - Röd (2009)

NR 2: The Killers - Sam's Town (2006)


NR 1: Håkan Hellström - Ett Kolikbarns Bekännelser (2005)


There you have it. Take it or leave it
//anders

5 comments:

Isa said...

Nice list :-)

Anonymous said...

tycker du att röd är bedre än du & jag döden? killers håller jag med om. kanske inte arctic eller så men det visste du kanske redan. / bean

Anonymous said...

Señor A. is right, sorry Anders. Jag minns fortfarande ett gammalt piano, tusen stearinljus, efteråt party som om det skulle vara för sista gången, och sen mitt emellan Mannen i den vita hatten. Never forget!

Anonymous said...

Jag vill rösta in Radioheads Amnesiac från 2001 // Ni vet vem

R said...

Arcade Fire - Neon Bible från 2006 är ju minst topp tre!